Länge sen....

Nu var det läääänge sen jag uppdaterade denna sida.... Alldeles för länge sen...

Anledningen är ganska enkel...För det första har så himla mycket hänt och för det andra hade jag tappat lusten att skriva, trots att jag uppmanas av andra att göra det för att få ut lite skit ur mig....

Mycket har varit sen Mamma gick bort...både begravning och urnsättning...båda jobbiga på sitt sätt..bröt ihop helt totalt när vi hade begravning..Något jag inte gjort nykter på säkert fem år och vilket jag inte trodde att jag skulle göra....Situationen gjorde sitt och sen var det känslan av trygghet som jag fick av Lena, Sten(Prästen), Roger och alla andra som fanns runt omkring.... Det gjorde mycket och det betydde mycket....

Urnsättningen var riktigt jobbig då jag kände att jag egentligen inte hade någon förutom E å Lelle som jag kunde luta mig mot helt hundra..Ångrar mig lite där att jag inte ville att Lena följde med..Lelle finns alltid för mig och han förstår mig vilket gör att jag älskar honom.... Fick bära urnan vilket var enormt tungt...inte för urnan i sig då den vägde kanske 1 kilo utan för att det var Mamma som låg där...Det kändes som en enorm tyngd att gå med henne, att lägga i henne i graven... Men samtidigt kändes det oerhört skönt just att jag fick göra det....Det vart lite lättare på ett sätt... En sak som värmde mig efter det var att Faster tyckte att jag skulle skriva mer på min blogg om hur jag mår, att hon uppskattade det jag skrev och värmdes över det...
Det känns väldigt bra....

Har ingen relation med Maria längre...det är jävligt jobbigt och jag mår jäääävligt dåligt över det...men hon har velat ha det så och det är bara att acceptera... Anledningen e att hon ogillar starkt mitt val av flickvän(Lena) de senaste 2 åren och att hon tycker jag är ett svin för andra saker som jag inte tycker samma om...

Jag lyckades lista ut en väldigt känslig sak om henne som hon lagt upp på en av sina sidor här på nätet som jag frågade mina syskon och pappa om dom visste något om samt en grej som rörde min bortgångna Mors ekonomi...

Jag ska vara ärlig och berätta hur det ligge till och sen får ni skjuta och dömma mig efter det....

Det var såhär att Mamma hade 280 kr kvar i sin plånbok efter hon gick bort och jag var i en trång situation ekonomiskt...vi fick orde om att inte röra hennes pengar på kontot men inget om det hon hade på sig...Så tanken var först att mina systrar skulle ta pengarna och använda till släpvagn som användes till urtömmningen av hennes lägenhet men dom rödes inte...
Då gjorde jag så att jag överläggde med min Far om jag kunde låna dom pengarna med förutsättning att jag lämna tillbaka pengarna och han såg inget fel i det och jag gjorde det.....
Det drabbade ingen utöver oss barn och vi såg inge fel i det....men tydligen räckte det för att Maria ska bryta kontakten med mig...

Visst det var säkert dåligt av mig att göra så men pengarna kommer ju tillbaka från mig...

Att sen reagera så kraftigt och rensa mig från min systers liv tycker jag är jäääävligt dåligt...hade man vetat anledningen och att pengarna kommer tillbaka borde man kunna se mellan fingrarna på det men inte hon....nej då e jag inte vatten värd, jag ska anmälas, kommer inte få vara morbror å inte delta på hennes bröllop nästa år....

Det har även varit stooooora försök till att sabba min och Lenas relation på sista tiden vilket jag inte gillar...Jag älskar henne och just nu vill jag dela mitt liv med henne... Har man stake nog i sig så accepterar man det utan att skriva och snacka massa skit för att förstöra saker och ting...

Nu lägger vi nerför idag...

Älskar min kvinna oerhört.....

Kommentarer
Postat av: Emelie

Förstår att begravningen var hemsk, det var Mammas med men man kämpade sig igenom den iallafall och det var en fin begravning.

2009-10-21 @ 00:22:47
Postat av: Anonym

förljer båda marias o din blogg, måste säga att hon maria verkar uppenbarligen ha problem som måste lägga sig i ditt liv hela tiden.

2009-10-23 @ 07:06:11
Postat av: Lena

Du vet innerst inne att du inte gjort nåt som är fel.. Har man inget bättre för sig än att snacka massa skit om oss så är de väl så..

Huvudsaken är ju att VI vet vart vi har varandra:)

Älskar dig oxå, super mycke;)

2009-11-01 @ 19:48:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0