Helgen som var...

Tänkte köra en liten uppdatering om hur denna helg var....

Men först ska jag slänga ut att jag idag fick berättat för mig en otrolig historia som egentligen är för bra för att vara sann...Över en kaffe å tårtbit för att fira pappa i efterskott berättade en vän till pappa att han är den berömda "frackmannen". För de som ställer sig frågande till vem det är så var det en 24-årig student som tog sig in på nobelfesten i frack 1976 och precis när Milton Friedman skulle motta sitt nobelpris ställer sig denna student upp inför ca 800 miljoner tittare och först blåser visselpipa för att sedan skrika: " Fred åt chile, ner med kapitalismen"....
Fick ju bara lov att gå in på nätet å kika om detta stämde..mycket riktigt fanns det en artikel som bekräftade historian, bildbevis fanns det med så då tänkte jag att bloggen ska krönas med det...

"Frackmannen"



Helgen då....

Jo på fredagen var jag iaf klar med veckans städning så då for jag å pappa till Borlänge en sväng å mötte upp Maria å Danne, var en vända till morsan å sen pös vi hem....
Väl hemma sögs det lite pilsner å sen vart det baren å så, träffa L där å vi pratade en hel del vilket var skönt, var viktiga saker att tala om....
Kvällen var slut vid morgonkvisten å sen var det morgonfotboll 08.00 med svågern..var skapligt jädra sliten...hehehe...efter det var det hem å sen började alla de sista förberedelserna med att fixa platser,mat å tårta...
Var iväg å träna vid ett å sen hem å duscha å suga en kall...alla gäster dök upp vid strax före tre ist för efter tre som det var sagt=), men det gjorde mindre...mycket roliga möten blev det eftersom gamla vänner till familjen från sthlm dök upp...vi hade ju vetskap om det men inte pappa så för han var det en överaskning...sen började partyt, å vilket jädra party det vart...hahahahha...de flesta vart skitfulla å glada å det var förjävla trevligt...mycke alkohol å massor av skratt....väntar på att alla bilder kommer fram....L å M kom dit vilket var trevligt...
Kvällen för mig slutade med en vända på luckan...eftersom man var lite dragen så vart det ganska tidigt då bristen på sömn gjorde sig påmind...så jag knatade iväg till L för mer prat å jag bröt ihop en vända...var ruskigt skönt...behövligt med tror jag...

Det vart en galet trevlig helg vilket var meningen....

Över till mamma då...vi var ju dit i fredags å det var ingen vacker syn..jag har aldrig sett henne såhär å jag har ändå kontakt med henne nästan dagligen å hälsar på henne ofta...nej de som säger att dom inte ser direkt någon skillnad med hur det varit innan vet inte mkt...det syns verkligen vilken smärta hon går igenom..att hon är på väg ner...å det är jävligt tungt att se...det är så frukansvärt svårt att förstå att hon skulle drabbas...men det är livet som spelar detta spel..
Jag är fruktansvärt stolt över varje minut jag får tillbringa med henne nu, varje sekund som vi har kontakt gör mig oerhört mycket gott...för en dag är det slut...det kan vara imorn å det kan vara senare...
När vet vi inte...
Det finns andra som bestämmer över det...

Jag vet bara att jag älskar henne och att hon finns med mig i allt jag gör...


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja de va behövligt o jag är otroligt glad att jag fick va me när de hände..

Både du o jag vet att mamma älskar dig massor oxå:)

2009-03-03 @ 21:07:11
Postat av: L

Glömde fylla i L.. Jag som skrev förra haha:)

2009-03-03 @ 21:10:03
Postat av: Maria

Kul med Erik, men pinsamt med Lena!

2009-03-04 @ 20:49:04
URL: http://mabaja.blogspot.com
Postat av: Emelie

Vet hur du känner dig.. Kram från mig

2009-03-20 @ 19:59:23
URL: http://krollgumman.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0